Trastorno Déficit de Atención e/ou Hiperactividade

Esta semana, desde a concellaría de Sanidade, imos enfrontarnos a TDAH acompañados pola asociación ANHIDACORUÑA, con sede no noso concello, para acabar o vindeiro venres nun acto público para a cidadanía, e moi especialmente para pais e profesores de nenos con algún trastorno físico ou psíquico que encaixe dentro do concepto de atención á diversidade e poidan beneficiarse da normativa vixente sobre este tema.

Pretendemos realizar un achegamento ás familias de afectados por TDAH ou por outras patoloxías, para que coñezan de preto os recursos sanitarios e educativos existentes así como os recursos asistenciais e trámites administrativos que deben seguir para aproveitalos da mellor forma posible

Hoxe comezamos sentando bases para o recoñecemento desta patoloxía,  de terminoloxía mal empregada en moitas ocasións, e que con todo, é o trastorno con maior incidencia na infancia. Pódese afirmar que polo menos un neno/adolescente de cada aula pode presentar TDAH, independentemente da contorna e do lugar do mundo en que se atope.  A incidencia deste trastorno é maior entre nenos  que entre nenas, cunha proporción de 4 nenos por cada nena.

No caso dos nenos con TDAH, presentan un maior grao de hiperactividade-impulsividade que as nenas, o que leva condutas molestas, polo que se diagnostica con maior facilidade. As nenas a miúdo presentan máis problemas de rendemento académico, sintomatoloxía ansiosa ou depresiva, e non adoitan presentar condutas molestas. Nestes casos a detección do trastorno é máis difícil aínda que o custo persoal, escolar e familiar pode ser moi elevado; mesmo con boas capacidades poden presentar fracaso escolar

Di J.A Amador Campos no prólogo do libro “Guía Práctica para educadores: o alumno con TDAH”, da Fundació ADANA (Ajuda déficit Atenció Nens, Adolescents, Adults),

“Educar é sementar. Pero cando se traballa con nenos con TDAH tense a impresión de que a semente vai ter dificultade para agarrar e crecer. Con todo, crece, florece e dá froito. Só fai falta paciencia, tranquilidade, confianza e estratexias”

E desde o concello de Culleredo, poñeremos todo o noso apoio e os medios para a celebración desta xornada e as que lle seguirán.

Que é o TDAH

O trastorno por déficit de atención con ou sen hiperactividade é un trastorno de orixe neurobiolóxico que se caracteriza pola presenza de 3 síntomas típicos:

  •     Déficit de atención
  •     Impulsividade
  •     Hiperactividade motora e/ou vocal

Aínda que existen diferentes teorías que explican a orixe do trastorno, considérase a causa biolóxica (orgánica) como principal responsable, entendéndose esta como un desequilibrio químico nas áreas cerebrais involucradas na atención e o movemento. Demostrouse tamén que a herdanza (xenética) é o principal predisponente para desenvolver TDAH

O TDAH non é causado por alerxias alimentarias, problemas familiares, unha pobre educación, malos profesores ou escolas inefectivas

Identificarase como un trastorno cando estes síntomas ou os comportamentos que se deriven obsérvense con moita maior frecuencia e intensidade que nos nenos/adolescentes de igual idade que interfiren na vida cotiá na casa, a escola e a súa contorna en xeral.

Débese ter en conta que non todos os nenos con este trastorno manifestan os mesmos síntomas e coa mesma intensidade. Pódense atopar casos de nenos que non presentan un maior grao de movemento ou maiores respostas impulsivas que os nenos do seu mesma idade. No Manual de Diagnóstico e Estatístico dos Trastornos Mentais (DSM-IV), publicado pola American Psychiatric Association na súa última versión, diferéncianse 3 tipos de trastorno dentro do TDAH:

  • Trastorno por déficit de atención con hiperactividade subtipo predominante inatento
  • Trastorno por déficit de atención con hiperactividade subtipo predominante hiperactivo-impulsivoTrastorno por déficit de atención con hiperactividade subtipo combinado (presenta síntomas atencionales e hiperactivos-impulsivos)

O neno predominantemente inatento é un neno que parece non escoitar cando se lle fala directamente, que parece que soña esperto, que lle custa porse en marcha e que, a miúdo, esquece e perde cousas. Adoita distraerse e valorar calquera ruído ou estímulo irrelevante, podéndose dispersar tamén en actividades de xogo ou atractivas para el. Na aula xeralmente móstrase pasivo, pasa desapercibido e non aprende ao ritmo esperado. Non anota os deberes na axenda, polo que esquece entregar tarefas e traballos ou o fai con atraso, e cando a entrega adoitan estar incompletos. Evita, desgústalle ou se resiste a realizar tarefas que requiren un esforzo mental sostido. A presentación dos traballos é descoidada, esquece pór o nome e a data e ten dificultades para planificar os exercicios. Nos exames, as súas respostas son desorganizadas ou ocupan espazos equivocados.

O neno predominantemente inatento normalmente pasa por ou neno pouco intelixente (aínda que non sexa certo), vago ou cun grao de desmotivación alarmante; é frecuente que acabe situado nas últimas filas de clase e que ninguén espere máis del ou dela

O neno predominantemente hiperactivo-impulsivo móvese dun lugar a outro en momentos inapropiados, move mans e pés en exceso, se balancea e levántase a miúdo da súa cadeira. Adoita interromper conversacións e actividades, e adoita inmiscirse nos xogos doutros. Responde de forma precipitada, mesmo antes de que se lle acabe de formular a pregunta. Ten dificultades para dedicarse a tarefas ou xogos tranquilos e fala en exceso. O comportamento deste neno resulta molesto e, a miúdo, preocupa moito polas manifestacións de agresividade tanto na aula como dentro do marco familiar.

Aínda que este último tipo de comportamento é o que máis preocupa e fai que a familia pida axuda, é importante sinalar a necesidade de atender de igual maneira a un grupo e a outro, xa que sen darnos conta pódese descoidar aos que non molestan simplemente porque non parece que poida tratarse dun trastorno.

Advertisements
Estas entrada foi publicada en NOVAS coas etiquetas , . Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s