Novas claves sobre os beneficios de escoitar sons nas primeiras etapas da vida

Investigadores do Instituto de Neurociencias de Castela e León (Incyl), centro vinculado á Universidade de Salamanca, concluíron un estudo en ratos que ofrece novas claves sobre os efectos de afacer ao cerebro nas primeiras etapas de crecemento a escoitar certo tipo de sons.

O estudo mostra como estes animais vólvense hipersensibles cara aos sons aos que foron expostos grazas ao importante papel que xoga neste proceso o colículo inferior do cerebro, o que pode ter importantes implicacións prácticas no caso do ser humano, por exemplo, na aprendizaxe de idiomas, que resulta moito máis efectivo en nenos de pouca idade.

Habitualmente, moitos neurocientíficos consideran que a maior parte das funcións importantes do sistema nervioso ocorren na cortiza cerebral. Pero, en realidade, a cortiza cerebral é unha parte pequena do cerebro e hai outras como o colículo inferior que, segundo este traballo, tamén está moi relacionada con outros moitos aspectos crave da audición, asegura Manuel Sánchez Malmierca, autor do estudo.

O proceso polo que ocorre ten que ver co concepto de plasticidade do cerebro, é dicir, coa capacidade de moldearse ante distintas situacións, que é moito maior en idades temperás. Cando estimulas a algunhas neuronas por medio dun son concreto, as neuronas que están á beira modifican a súa posición e todas en conxunto se ‘resintonizan’ a unha frecuencia concreta.

  
SENSIBILIDADE PARA A MÚSICA E Os IDIOMAS

Se este feito se traslada ao caso do ser humano, atópase a explicación a fenómenos como a especial sensibilidade dos músicos para os sons. Un músico é capaz de distinguir un piano doutro piano; unha persoa normal podería distinguir o ruído dun camión e o dun avión, pero un músico podería distinguir entre dous vehículos iguais e habitualmente ten tal sensibilidade para discriminar sons por desenvolvela desde pequeno.

Da mesma forma, este fenómeno ten implicacións na aprendizaxe de idiomas. “Se a un neno en idade de aprender unha linguaxe ensínaslle inglés ou lle pos debuxos animados en inglés, absorbe o idioma cunha facilidade tremenda e non só as palabras ou a gramática, senón tamén a pronuncia”, comenta Sánchez Malmierca, que estima que este período de aprendizaxe podería situarse entre o tres e o oito anos.

Imaxe

 
 
Advertisements
Estas entrada foi publicada en SAUDE PÚBLICA coas etiquetas , . Ligazón permanente.

Deixar unha resposta

introduce os teu datos ou preme nunha das iconas:

Logotipo de WordPress.com

Estás a comentar desde a túa conta de WordPress.com. Sair /  Cambiar )

Google photo

Estás a comentar desde a túa conta de Google. Sair /  Cambiar )

Twitter picture

Estás a comentar desde a túa conta de Twitter. Sair /  Cambiar )

Facebook photo

Estás a comentar desde a túa conta de Facebook. Sair /  Cambiar )

Conectando a %s